poniedziałek, 24 marca 2008

Babka z orzechami laskowymi i czekoladą

Jako, ze chcialam na wizyte u tesciowej przygotowac jakies ciasto typowo polskie na Wielkanoc, wybor padl na babke. Jednal zwykla babka wydala mi sie nieco... uboga, wiec szukalam czegos bardziej... hmmm... wyszukanego?

Przepis na te babke znalazlam na blogu Moje Wypieki, ktory zreszta nie pierwszy raz jest dla mnie inspiracja.

A robi sie tak:

Składniki:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 7 łyżek mąki (więcej niż płaskich)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g zmielonych orzechów laskowych
  • 1 łyżeczka kakao
  • 100 g masła
  • szczypta soli

Utrzec czekolade na najmniejszych oczkach i zemlec orzechy laskowe. Białka oddzielić od żółtek. Ubić ze szczyptą soli na sztywną masę. Pod koniec ubijania dosypywać cukier, dalej ubijając. Dodać żółtka, ubić.

Stopic maslo.

W osobnym naczyniu wymieszać mąkę, zmielone orzechy, proszek do pieczenia, startą czekoladę, kakao. Wszystko dodać do masy i wymieszać. Na końcu dodać roztopione, przestygniete masło, wymieszać.

Piec w keksówce lub formie na babkę w temperaturze 175ºC przez około 40 - 45 minut (ja pieklam w silikonowej formie 45 min.), do tzw. suchego patyczka.

Wystudzić, polać polewą czekoladową. (Ja uzylam tej samej polewy orzechowej, co do poprzedniego mazurka. I migdalow do dekoracji.)

Babka wyszla mi tak:



I musze dodac, ze jest naprawde smaczna. Nie za slodka, w miare wilgotna. I rodzinie smakowala. A to najwazniejsze. :)

Ale tak sobie wlasnie pomyslalam, ze rodzynki by nie zaszkodzily tej babce. Ani odrobina miodku. Sprobuje nastepnym razem dodac. Zobaczymy co wyjdzie.

1 komentarz:

Brittabella pisze...

Wygląda smakowicie... :)