niedziela, 26 października 2008

Muffinki z serem plesniowym i oliwkami

czyli cos, co spokojnie mozna polecic na piknik zamiast tradycyjnych kanapek. Przepis znalazlam na blogu Moja Kuchnia. W sam raz dla amatorow serow (do ktorych ja sie zaliczam), takze tych... smierdzacych. ;)))

Skladniki:

  • 100 g sera Fourme d'Ambert (lub innego sera plesniowego)
  • 100 ml smietany
  • 3 jajka
  • 130 g maki
  • 2 lyzeczki proszku do pieczenia
  • 40 g zielonych oliwek
  • szczypta soli
  • pieprz

Odkroic ‘skorkę’ z sera, pokroic go w mala kostke i odstawic by ‘zmiekl’. Po godzinie rozetrzec widelcem ze smietana, by wyszla kremowa konsystencja. Nastepnie wbic jajka i dobrze wymieszac. Dodac przesiana z proszkiem make (wazne by skladniki dobrze sie polaczyly) oraz pokrojone na male kawaleczki oliwki. Ewentualnie doprawic sola i pieprzem (niektore sery + oliwki sa wystarczająco słone) i ponownie wymieszac.

Piec w temperaturze 200°C : w formach muffinkowych ok. 20-25 minut.

Proste w wykonaniu, latwe w transporcie - idealne male danie na sobotni wypad za miasto. Goraco polecam!

6 komentarzy:

Umm Hurajra pisze...

Kula jest serozerna, uzyje piekarnika kuzynki i mu upieke to bleee ;) ja serow nie znosze
on uwielbia - im bardziej smierdzace i zielone lub fioletowe tym lepiej blee

Ksiezniczka z Krainy Deszczowcow pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Ksiezniczka z Krainy Deszczowcow pisze...

Umm hurajra, jak masz mi pisac jakie to moje danie musi byc obrzydliwe (nawet bez probowania)to moze lepiej nic nie pisz, co?

Umm Hurajra pisze...

ojej przepraszam, nie sadzilam ze tak to odbierzesz
moj maz ser uwielbia, ja nieznosze
ale czasami robie mu potrawy z serem im bardziej smierdzacym tym bardziej mu smakuja, pod warunkiem ze ser dotrwa do gotowania bo czesto znika w jego zoladku nim znajdzie sie z potrawie

Bea pisze...

Witaj! Bardzo sie ciesze, ze Ci muffinki smakowaly :) ja tez je uwielbiam, nadal :)

Pozdrawiam serdecznie!

Malta pisze...

Bardzo fajny pomysł :)